Я люблю Україну


Організатор : Малафій С.В.


Дата початку: 09.12


Дата завершення: 09.12


Час початку: 14:00


Час завершення: 15:00


Місце проведення заходу: клас


Опис :

Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ

(конкурс – гра)

Малафій Сергій Валентинович, вчитель географії та біології Миколаївського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад».

Гра має на меті розширювати та поглиблювати знання учнів про свою країну, розвивати в дітей прагнення бути свідомим громадянином України, виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів, формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя.

Хід гри

1. Україно! Ти для мене диво,

І нехай пливе за роком рік,

Буду, мамо, горда і вродлива,

З тебе дивуватися повік.

2. У гаях і верболозах

Лине пісня солов’я,

Все навкруг у чистих росах

Квітне, бруниться, буя.

І я кращого не знаю,

Ніж весна в моїм краю,

Все тому, що я кохаю

Землю сонячну свою.

3. Срібним колосом сповита,

Мов веселка чарівна,

Як тебе та й не любити,

Моя рідна сторона.

Дорога моя землиця,

Рідна матінка моя.

Ти – душі моїй світлиця,

Божа віра в майбуття.

4. Вишнева моя Україно,

Матуся рідненька моя!

Полями, садами твоїми

Стою зачарований я.

Нехай все лихеє минеться,

Щоб знала ти лише добро.

Хай щастям до берега в’ється

Ласкавий і дужий Дніпро.

Ведучий 1. Доброго дня, шановні друзі!

Ми зустрілись в тіснім крузі!

Ведучий 2. Цими поетичними рядками ми розпочали свято-гру «Я люблю

Україну!» Шановні учні, вчителі, гості! Запрошуємо вас до нашої господи на хліб та сіль, на слово щире, на торжество рідної мови.

Ведучий 1. Отже, уже час розпочати гру «Я люблю Україну!» Сьогодні вона проходить між двома командами - «Сонце» і «Небо». У кінці гри ми будемо знати, хто ж більше любить Україну.

Ведучий 2. Кожний конкурс повинен оцінюватися, тому оберемо наше журі.

А тепер представляємо наші команди.

Представлення команди «Сонце»

Капітан в команді я –

Мудра в мене голова.

Математику я знаю,

Медалістом стать бажаю.

Ми – команда, просто аси.

Переможемо всі класи,

Конкурс виграти бажаєм,

Перемогу обіцяєм.

Представлення команди «Небо»

Україну любим теж,

Тій любові – нема меж.

Граєм, бігаєм, вчимося,

Труднощів не боїмося!

Капітан в команді – я,

Всі ми – як одна сім’я.

Вмію всіх зібрати враз,

Командир я – просто «клас»!

Ведучий 1. Мета нашого конкурсу – поповнити та розширити знання про нашу рідну Україну. Усі учасники повинні знати правила конкурсу:

1. За правильну відповідь команді нараховується 1 бал.

2. Після кожного етапу конкурсу члени журі повинні оголосити результати.

3. За порушення дисципліни, підказки, викрики журі має право зняти з команди 1 бал.

Коли ми ознайомилися з цими правилами, я оголошую І конкурс.

Конкурс № 1

Наш народ має свою давню історію, багаті традиції. Усе це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте безліч українських народних пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні приказки. Тому завдання першого конкурсу: відгадати другу частину приказок. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

1. Праця людину годує, а лінь… (марнує).

2. На сонці тепло, а біля матері… (добре).

3. У дитини заболить пальчик, а у мами – … (серце).

4. Не одежа красить людину, а добра… (справа).

1. Пташка красна своїм пір’ям, а людина – … (знанням).

2. Потрібно учиться – завжди… (знадобиться).

3. Друга шукай, а знайдеш… (тримай).

4. Мир та лад – великий… (клад).

Журі оголошує результати конкурсу.

ІІ конкурс. «Рідна мова моя».

Кожен народ ті звуки, що їх видають тварини, чує по-різному. Наприклад, крик качки українці чують як «кря-кря», англійці – як «квак-квак», французи – як «кан-кан», данійці – як «рап-рап». А собаче дзявкотіння англійці сприймають як «бау-вау», французи – як «ау-ау», німці – як «вау-вау», шведи – «вув-вув», японці – «ван-ван», а українці – як «гав-гав».

Зараз ви теж почуєте 2 слова і по черзі члени команди повинні назвати по букві, як треба писати слово.

1. Правопис: неджентльменський, безпам’ятство.

лящання, ненаїжджений. (2 бали).

Музична пауза – Українська народна пісня – відгадати мелодію,назвати виконавця, проспівати І куплет пісні (додаткові 2 бали). «Їхав козак за Дунай». (1)

ІІІ. Наступний наш конкурс називається «Рятуймо слово».

Багато слів, які на початку ХХ ст.. були в активному вжитку нашої мови, уже в середині ХХ ст.. забулися, витіснилися іншими. З 1991 р., в період становлення незалежності України, багато слів повернулося в нашу мову: гелікоптер, потяг, мапа, мірило, ґринджоли та інші, що дуже дратувало і дратує наше поспільство. Але, як справжні українці, ми повинні знати, що означали слова і як вони зараз вживаються. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. Серед трьох слів вам потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню цього слова. За правильно назване значення слова – 1 бал.

Завдання для команди «Сонце»:

Байбарак – це: 1) верхній чоловічий або жіночий одяг (кожушок), критий сукном.

2) довгий батіг у пастухів;

3) великий гризун, що живе в степу в норах.

Завдання для команди «Небо»:

Мотика – це : 1) стара ганчірка;

2) найдавніше ручне знаряддя для обробітку ґрунту;

3) коробочка, в якій рибалки зберігають мотиль.

Для «Сонця»

Цебер – це : 1) великий злий пес;

2) сніговик;

3) дерев’яне відро.

Для «Неба»

Півть – це : 1) великий шмат сала з цілого боку свині;

2) півень без гребеня;

3) міра довжини у деяких народів Африки.

ІV. Наступний наш конкурс називається «Без їжі й віл не потягне». Як ви уже здогадалися, мова піде про українську кухню, яку не сплутаєш із жодною у світі – є в неї свої особливі секрети, є свої особливі страви навіть на найвибагливіший смак. Серед слов’янських кухонь українська набула широкої популярності. Вона давно одержала поширення далеко за межами України, а деякі страви української кухні, наприклад борщі та вареники, увійшли в меню міжнародної кухні. Тому ви, якщо любите Україну, повинні відгадати назви деяких продуктів та страв української кухні.

За кожну правильну відповідь 1 бал.

1. Його не тільки їдять сирим, вареним, копченим, солоним і смаженим, на ньому не тільки готують, ним не тільки шпигують усяке м'ясо, але і використовують навіть у приготуванні солодких страв, сполучаючи з цукром чи патокою. Що ж це? (сало).

2. Це – типова для української кухні страва. Прісне тісто, замішане на воді й сироватці чи кисляку з яйцем, розкачують качалкою, щоб товщина коржа була 1-1,5 см. Ріжуть тісто смугами завширшки 2-3 см, потім відщипують від кожної невеликі шматочки й кидають у підсолений окріп (кипляче молоко, м’ясну або овочеву юшку). Ця страва поряд із борщем є певною мірою символом української національної кухні. (галушки).

У Полтаві навіть встановлено пам’ятник українській галушці.

Музична пауза. (додаткові 2 бали). «Ніч яка місячна». (2).

V. Фотовікторина.

1. Є понад 20 різних пояснень цього символу: корона, хрест, якір, лук зі стрілою, шолом, сокира, ворон, голуб Святого Духа, вершина скіпетра, геометричний орнамент… Що саме так пояснюють вчені? (Тризуб, демонструється його зображення).

2. Яке озеро називається «Морським оком» за його чисту воду з блакитним відтінком? Вода в озері прохолодна: температура її ніколи не піднімається вище 11*С. Навіть на найбільшій глибині (24м) на дні озера видно дрібні камінці. (Синевір у Карпатах).

VI. «Вірю – не вірю». Україна – дуже велика країна. Ми багато чого знаємо про неї, але й багато нам не відомо. У цьому конкурсі я буду називати той чи інший факт, а ви повинні сказати, це правда чи ні.

За правильну відповідь - 1 бал.

1. Чи вірите ви, що Азовське море – наймілкіше море світу? (Так, середня глибина – 7,4 м, максимальна – 15 м).

2. Чи вірите ви, що кисіль на більшості території України і донині входить до меню урочистих трапез? (Так, він подається, як правило, останнім і слугує своєрідним етикетним знаком закінчення застілля, за що його в народі й прозвали вишибалою, виганяй лом, розгоном).

3. Чи вірите ви, що Київ – найстаріше місто України? (Ні, Керч – це назва давньогрецької колонії Пантікапей).

4. Дати сантиметр і ножиці. Озвучити прислів’я («Сім раз відмір, один одріж»).

5. Вибрати з-поміж разків намиста коралі. (Червоне намисто).

1. Чи вірите, що «Заповіт» Т. Шевченка перекладений 150 мовами світу? (Так).

2. У 2007 р. стартувала акція «Сім чудес України». Чи вірите ви, що туди ввійшла Києво-Печерська лавра? (Так).

3. Чи вірите, що назва «чорнобривці» пов’язана з назвою хлопців, що мали чорні брови і рідко голилися? (Ні).

4. Серед разків намиста показати бурштинове.

5. Дати мішок і шило. Озвучити прислів’я.(«Шила в мішку не сховаєш»).

VIІ. « Конкурс капітанів».

Ми любимо українську землю: її чудову мальовничу природу, а також її мешканців – братів наших менших: комах, тварин, птахів. У цьому конкурсі капітан за 1 хв. повинен описати живу істоту, не називаючи її. Члени команди мають відгадати цю істоту. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Капітан «Сонця» : жук, курча, ластівка, бабка, гусениця, єнот, соловей, ведмідь, заєць, їжак, дятел, лелека, лебідь, комар, кіт, сокіл, борсук, білка, пацюк, чапля.

Капітан «Неба» : курка, миша, вовк, коза, собака, зозуля, метелик, лисиця, горобець, журавель, сова, рак, божа корівка, шпак, кріт, корова, вуж, лось, короп, бобер.

Музична пауза. (додаткові 2 бали). «Несе Галя воду». (4).

VІІІ. «Портретна галерея». Країна повинна знати своїх героїв в обличчя. Команди повинні назвати людей, зображених на фото.

Команда «Небо»

Леся Українка, В. Янукович, М. Грушевський, М. Гоголь, В. Кличко.

Команда «Сонце»

Б. Хмельницький, Л. Каденюк, княгиня Ольга, Г. Безсонова, М. Поплавський.

ІХ. Підсумки гри. Нагородження переможців.

Література

1. Класні години. 5-9 класи. – Х. : ВГ «Основа», 2007.

2. Коновалова М.В. Тематичні класні години (національно-патріотичне та громадянське виховання). 5-11 класи. – Х. : ВГ «Основа», 2011.

3. Великий тлумачний словник сучасної української мови. – К. «Перун», 2004.