• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • ЕМОЦІЙНИЙ АСПЕКТ АДАПТАЦІЇ УЧНІВ ДО ПЕРШОГО КЛАСУ

ЕМОЦІЙНИЙ АСПЕКТ АДАПТАЦІЇ УЧНІВ ДО ПЕРШОГО КЛАСУ

2018-03-16

ЕМОЦІЙНИЙ АСПЕКТ АДАПТАЦІЇ УЧНІВ ДО ПЕРШОГО КЛАСУ

(Заняття для розвитку емоційно – вольової сфери першокласників)

Заняття 1. ЕМОЦІЙНІ СТАНИ ЛЮДИНИ

Мета: інформувати учнів про різні емоційні стани людини; сприяти формуванню емоційно-вольової сфери; засвоювати психологічну та м'язову релаксацію.

Матеріали: фотографії, вирізки із газет, ілюстрації з різними емоційними станами персонажів (схематичне зображення облич, які відображають різний настрій), кольорові олівці, фломастери, аркуші А 4.

Хід заняття

I. Організаційна частина

II. Основна частина

Вправа «Добра тваринка»

Вчитель. Станьте в коло і візьміться за руки. Уявіть, що ми - одна велика, добра тваринка. Давайте послухаємо, як вона дихає. А тепер подихаємо разом. Вдих - усі роблять крок уперед, видих - усі роблять крок назад. Наша тваринка дихає дуже рівно і спокійно. А тепер давайте зобразимо й послухаємо як б'ється її велике серце. Стук - крок уперед, стук - крок назад. Дуже добре!

Бесіда «Як можна зрозуміти настрій людини?».

(Вчитель пояснює дітям, як важливо вміти визначити настрій людини, бути уважними, добрими, спостережливими. Пропонує дітям кожний день, коли вони вітаються, обов'язково подивитися в очі іншому.)

Вчитель. Подивіться на ці фотографи і скажіть, чим вони відрізняються?

(Вчитель пропонує учням розглянути фотографії людей з різним емоційним станом.)

— Який сьогодні в тебе настрій?

— Чи завжди буває хороший настрій?

— Якщо тобі сумно, погано, як ти себе поводиш?

— А якщоутвого друга, мами поганий настрій, як це помітиш?

— Яким буває обличчя в такої людини?

— Як ти можеш підняти настрій?

— Як можна спитати про причину поганого настрою?

— Якщолюдині просто хочеться побути одному?

— Як ви дізнаєтесь, що в людини гарний настрій? Від чого воно буває?

— Яка погода діє на настрій людини?

— Якщо в будинку гості усі веселі, свято, а в тебе поганий настрій, чи будеш ти його показувати іншим? Як ти думаєш, їм це не сподобається?

Вчитель. Давайте візьмемося за руки й заглянемо одне одному в очі, скажемо лагідні слова. Хай у всіх буде гарний настрій.

Малюнок «Намалюй свій настрій і розкажи, чому він сьогодні такий»

Учні розповідають про свій малюнок, діляться враженнями.

Рольова гра «Тренуймо емоції»

Вчитель. Зробіть такий вираз облич, як у злої чарівниці. Усміхніться, як Буратіно, як хитра лисиця. Розсердьтеся, як два барани на мосту. Злякайтеся, якзаєць, який побачив вовка; як кошеня, на якого гавкає собака. Утоміться, яквантажник. Відпочиньте, якдитина, яка багато працювала, але допомогла мамі.

Етюд «Здивування»

Вчитель. Спробуйте мімікою відтворити здивування. Уявіть, що ви побачили, як фокусник посадиву порожню валізу кішку і закрив її, а коли відкрив валізу, кішки там не було. З валізи вистрибнула собака.

Міміка: рот розкриити, брови й верхні повіки підняти.

III. Завершальна частина Вправа «Усмішка по колу»

Діти беруться за руки і «передають усмішку» одне одному по колу. Кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч і, бажаючи щось хороше та приємне, усміхається.

Ковальчук В.М., вчиель 1 класу

Заняття 2. ДОПОМОГА ІНШОМУ, СПІВПЕРЕЖИВАННЯ ТА СПІВЧУТТЯ

Мета: розвивати довіру в групі, почуття емпатії, уміння співпереживати, ставити себе на місце іншого; засвоювати психологічнута м'язову релаксацію.

Матеріали: клубок ниток, хусточка (шарф).

Хід заняття

I. Організаційна частина

II. Основна частина

Гра «Чарівний клубочок»

Діти стають колом. Вчитель передає клубок ниток дитині, той намотує нитку на палець і при цьому говорить лагідне слово, або добре побажання, або лагідно називає дитину поряд за іменем, або промовляє «чарівне ввічливе слово».

Потім передає клубок наступній дитині, поки не дійде черга до вчителя.

Бесіда «Як можна пожаліти»

Вчитель. Діти, вам завжди буває весело? Іноді всім буває погано, вас хтось образив, ви вдарились і, напевно, так хочеться, щоб вас хтонебудь пожалів. Давайте поговоримо проте, як можна пожаліти, утішити:

— Як вас жаліє мама?

— Що можна сказати людині, щоб вона заспокоїлася?

— Що можна зробити?

— Як ти будеш себе поводити, якщо у мами болить голова. Якщо сестричка або братик вдарився, якщо захворіла кішка, собака?

— Із-за чого людині може бути погано? Чи у всіх випадках ви будете жаліти однаково?

Діти, навіть якщо ви поспішаєте або вам весело, обов'язково пожапійтетого, кому погано, боляче.

Ставтесь до людей так, як хотілось би, щоб ставились до вас.

Робіть людям добро і воно повернеться до вас.

Робота в парах

Вправа «Сліпий і поводир»

Один у парі «сліпий», другий — «поводир». «Сліпого» треба провести по кімнаті через різні перешкоди (меблі, столи, стільці, люди). У «сліпого» зав'язані очі. «Поводир» повинен провести його так, щоб він не спіткнувся, не впав, не забився. Обмін ролями.

Обговорення вражень

— Що ви відчували під час гри, будучи «сліпим» і «поводирем»?

— Чи було вам затишно під час гри?

Етюд «Урятуй пташеня»

Вчитель. «Уявіть собі, що у ваших руках безпомічне, мале пташеня. Простягніть руки долонями догори. Атепер зігніть руки вліктях і наблизьте до себе. Повільно, по одному пальчику стуляйте долоні, сховайте в них пташенятко, подихайте на нього, зігріваючи його. А тепер розкрийте долоні та уявіть, що ваше пташеня полетіло. Усміхніться йому. Воно ще прилетить до вас».

ІІІ. Завершальна частина Вправа «Естафета дружби»

Взятися за руки і передавати, як естафету, рукостискання. Починає вчитель: «Я передам вам свою дружбу, і вона йде від мене до Маші, від Маші до Саші і т. д.

І нарешті знову повертається до мене. Я відчуваю, що дружби стало більше, оскільки кожен із вас додав частинку своєї дружби. Нехай вона вас не покидає і гріє».

Кiлькiсть переглядiв: 268