• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Про стан виконання заходів з національно-патріотичного виховання у І семестрі 2022/2023 навчального року в закладі

Про стан виконання заходів з національно-патріотичного виховання у І семестрі 2022/2023 навчального року в закладі

2022-12-26


Н А К А З

ДИРЕКТОРА МИКОЛАЇВСЬКОГО НВК «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

І – ІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»

ПІЩАНОБРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

від «26» грудня 2022 року № 124

с.Миколаївка

Про стан виконання заходів

з національно-патріотичного

виховання у І семестрі

2022/2023 навчального року в закладі

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 1233-р «Про схвалення Концепції Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 932 «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки» та з метою формування утвердження у дітей та учнівської молоді української громадянської ідентичності, готовності до захисту державної незалежності і територіальної цілісності України, усвідомлення громадянського обов’язку із розвитку успішної країни та забезпечення власного благополуччя в ній

З метою отримання об’єктивної інформації про стан організації та проведення виховної роботи з питання національно-патріотичного виховання у школі, виявлення рівня сформованості патріотизму в учнів протягом І семестру 2022/2023 навчального року проведено дослідження стану реалізації Стратегії з національно-патріотичного виховання у школі.

Завдання дослідження:

· дослідити рівень сформованості в учнів ціннісного ставлення до суспільства і держави;

· виявити стан виховної роботи педколективу з питання національно-патріотичного виховання;

· визначити рівень впливу виховної роботи з питання національно-патріотичного виховання, що проводиться в класах, школі на формування почуття патріотизму в учнів;

· виявити рівень організації співпраці педколективу із батьківською громадськістю, іншими державними і громадськими структурами з питання патріотичного виховання дітей та учнівської молоді.

Практичне значення дослідження

Результати дослідження дали змогу:

· отримати інформацію про стан організації національно-патріотичного виховання в школі;

· спланувати комплекс заходів, що дозволить підвищити ефективність організації виховної роботи, зокрема, національно-патріотичного виховання у школі.

У дослідженні використано метод анкетування (анонімного онлайн-опитування).

Проведено «круглий стіл» з лідерами учнівського самоврядування. Крім того, перевірено плани виховної роботи класних керівників, проведено бесіди з класними керівниками, які надали звіти про роботу з національно-патріотичного виховання учнів.

Результати дослідження дозволили визначити, що робота з національно-патріотичного виховання у школі є системною, здійснюється - через навчальний процес і позакласні заходи. Цим напрямом виховної роботи опікується весь педагогічний колектив.

Робота щодо національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді планується та проводиться у навчальному закладі на основі таких нормативно- правових документів:

Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 "Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України"

Наказ МОН від 06.06.2022 №527 "Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641"

1. Закон України від 18.01.2001 № 2235-ІІІ «Про громадянство України»

2. Закон України від 6.03.2003 № 602-IV «Про Державний Гімн України»

3. Закон України від 28.11.2006 № 376-V «Про голодомор 1932-1933 років в Україні»

4. Закон України від 9.04. 2015 № 315-VIII «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років»

5. Закон України від 09.04.2015 № 317-VIII «Про засудження комуністичного і націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки»

6. Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 «Про День Гідності та Свободи»

7. Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 «Про День Соборності України»

8. Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 «Про День захисника України»

9. Указ Президента України від 11.02.2015 № 69/2015 «Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні»

10. Указ Президента України від 22.02.2017 №17/2016 «Про заходи з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917 – 1921 років»

11. Указ Президента України від 18 травня 2019 року № 286/2019 "Про Стратегію національно-патріотичного виховання"

12. Постанова Верховної Ради України від 28.01.1992 № 2067-ХІІ «Про Державний прапор України»

13. Постанова Верховна Рада України від 19.02. 1992 № 2137-XII «Про Державний герб України»

14. Постанова Верховної Ради України від 18.12.2018 № 2654-VIII «Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2019 році»

15. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 № 845 «Деякі питання дитячо-юнацького військово-патріотичного виховання»

16. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2009 №1494 «Про затвердження Плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини»

17. Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»

18. Наказ МОН від 31.03.2017 № 519 “Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні”

19. Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.08.2019 № 1038 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641»

Питання національно-патріотичного виховання учнів розглядаються на засіданнях МО вчителів предметників та вчителів початкових класів..

Під час проведення виховної роботи щодо національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді педагогами надається перевага урокам мужності, зустрічам з учасниками військових дій, ветеранами війни, годинам спілкування, акціям, флешмобам, волонтерським зборам.

Класні керівники, адміністрація школи співпрацюють з батьківською громадськістю з питань національно-патріотичного виховання: плануються та проводяться спільні заходи; батьки у разі необхідності беруть участь у заходах.

Під час проведення роботи щодо національно-патріотичного спрямування класні керівники та адміністрація співпрацюють з громадськими організаціями.

Окрім громадських організацій, відбувається активна співпраця органами правопорядку, ДСНС, органами місцевого самоврядування.

У процесі реалізації Стратегії та Концепції національно-патріотичного виховання педагоги спрямовують зусилля на виховання свідомого громадянина, патріота України.

У школі систематично проводяться заходи національно-патріотичного напрямів: вивчається історичне минуле нашої Батьківщини, героїчні сторінки сучасності, вшановується пам’ять сучасних героїв-захисників України, загиблих у російсько-українській війні, єдність, незалежність українського народу.

Під час освітнього процесу вивчається Державний гімн, історія та зміст державних символів, виховується повага до державної атрибутики, проводяться масові заходи щодо ознайомлення з українською культурою та традиціями.

Учні брали участь у ряді заходів шкільного, міського, обласного та національного рівнів.

Класні керівники планують та проводять роботу щодо національно-патріотичного виховання згідно з вимогами сучасності та віковим особливостям дітей.

1 клас

Патріотичне виховання учнів 1 класу здійснювалося у процесі навчальної та виховної діяльності. На уроках навчання грамоти, дітям звертається увага на багатство і милозвучність української мови, на роль української мови, як державної. Розучування малих фольклорних форм: загадок, лічилок, мирилок, приказок. Через тексти виховуємо в учнів любов до рідного краю, України, повагу до символів, традицій українського народу.

На уроках ЯДС вивчаються видатні постаті, державні символи, ознайомлюються з традиціями сімʼї, родини, держави.

Музичне мистецтво дає можливість відчути красу українського народного мистецтва, особливості музики українського народу.

Проведені конкурси малюнку «Я за мир», «Подяка захиснику», години спілкування: «Краса моєї України», «Збережімо народні традиції».

Сюжетно – рольова гра «Ми – українці», розучування рухливих українських народних ігор. Велику роль має український фольклор, інсценізація українських народних казок.

3клас

· Година спілкування «Історія і сьогодення мого рідного краю»

· Інтелектуальна гра«Моя рідна і єдина - незалежна Україна»

· Створення інлект-карти «Символи України»

· Українознавча гра-вікторина «Я люблю свою Україну»

· Мандрівка містами України «Всі народи України живуть в злагоді та мирі». тощо

4 клас

· Перший урок «Україна – це ми».

· Патріотичний урок до Дня миру «Ми – за мир».

· Урок мужності «Подвиг українських військових».

· Моделювання ситуацій «Хто нас навчить любити Батьківщину?»

· Тематичний діалог «Цінності мого народу».

· Альбом «Славетні українці».

· Віртуальна подорож Україною «Так було до війни».

6,9 клас

· Участь у Всесвітньому кубку з інтелектуальної гри «Ерудит» до Дня Незалежності України (Гордієнко Богдан, Чигрин Анастасія – ІІ місце);

· Перший урок «Ми Українці: честь і слава незламним» (6 – 9 класи);

· Година спілкування «22 вересня – День партизанської слави» (6 клас), тематичний урок «Партизанський рух під час Другої світової війни і сьогодні» (9 клас);

· Урок пам’яті «Трагедія в Бабиному Яру» (6, 9 класи);

· До Дня захисника і захисниці України: бесіда «Ми – нащадки козацької слави» (6 клас), перегляд відео про історію свята, борців за незалежність України (9 клас);

· Година спілкування «9 листопада – День української писемності і мови» (9 клас), мовознавча гра – «Де логіка?» (6 клас);

· До Дня Гідності та Свободи: тематичний урок «Пам’ятай їх вчинок і обличчя» (6 клас), година спілкування «Герої, які змінили хід історії України» (9 клас);

· До Дня пам’яті жертв Голодомору: участь у загальнонаціональній хвилині мовчання та Всеукраїнській акції «Запали свічку»;

· До Дня Збройний сил України: урок мужності «Наша армія – наша гордість», участь у обласній акції «Привітай захисника України» (6, 9 класи).

8 клас

· Перший урок «Патріотизм має два кольори»

· Виховний захід «21 вересня – Міжнародний день миру»

· Відеолекторій на козацьку тематику «Як козаки кашу варили»

· Інформаційна хвилинка «День ООН»

· Віртуальна подорож «Сім природних чудес України»

· Святковий вернісаж малюнків «Степ та воля – козацька доля»

· Турнір знавців мови «Доторкнутись словом до серця»

· День Гідності і Свободи. Єдиний урок «Слава вам, герої»

· Інформаційна хвилинка «6 грудня – День Збройних сил України»

Опитування класних керівників виявило, що в процесі реалізації виховної роботи означеного спрямування виникають певні труднощі. Найчастіше вони з’являються через перевантаженість учнів навчальною діяльністю; брак часу для участі у позакласній роботі.

На запитання щодо змін, які відбулися в організації та проведенні виховної роботи з питань національно-патріотичного виховання дітей та учнівського молоді респонденти з числа педагогів відзначають, що:

· події російсько-української війни самі поставили національно-патріотичне виховання на першу сходинку виховного процесу;

· тепер для дітей почуття патріотизму не модний тренд, а свідоме шанобливе ставлення до людей, країни, історії України, традицій народу;

· робота з даного питання пожвавішала, набула нового змісту, заходи почали носити більш масовий характер;

· вчителі-волонтери власним прикладом надихають дітей на участь у патріотичних заходах, пожвавився волонтерський рух;

· стала тісніша співпраця з громадськими організаціями;

· учні проявляють активність та ініціативність в організації та проведенні заходів національно-патріотичного характеру, щиро проймаються питаннями патріотизму;

· форми проведення заходів оновилися, стали інтерактивними, зник «формалізм» надається перевага активним інноваційним формам та видам роботи, що стали більш дієвими, мають прикладний характер;

· робота з патріотичного виховання набула системного, цілеспрямованого характеру;

· посилилася співпраця між педагогічним, учнівським та батьківським колективами, відбулось більш тісне згуртування дітей, батьків та вчителів;

· помітно зріс інтерес учнів до історії України, рідного краю;

· посилився акцент на відродження українських традицій та звичаїв, виховання поваги до них;

· збільшилась мотивація учнів до вивчення української мови;

· змінився підхід до висвітлення деяких історичних подій та їх учасників;

· зростає рівень учнівської усвідомленості поняття «патріотизм», «патріот», гордість від того, що є українцями.

Класним керівникам, учителям української мови слід більше уваги приділяти вивченню державної мови, урізноманітнити форми роботи щодо прищеплення любові до рідної мови.

Педагогам доцільно звернути увагу на учнів, які намагаються залишитися осторонь від значимих подій та заходів школи; більше працювати з дітьми над вивченням історії України, рідного краю, а також прищеплювати інтерес до історії своєї родини та роду.

На підставі вищеозначеного

НАКАЗУЮ:

1. Вважати стан організації громадянського та національно-патріотичного виховання у навчальному закладі достатнім.

2. Класним керівникам:

2.1. Продовжити контроль за станом національно-патріотичного в закладі освіти.

Упродовж ІІ семестру 2022/2023 навчального року

2.2. Активізувати інформаційно-просвітницьку роботу з батьківською громадськістю, спрямовану на формування толерантності, поваги до культури, історії, мови, традицій українців та представників інших національностей.

Упродовж ІІ семестру 2022/2023 навчального року

2.3. Організовувати творчі звіти класних керівників та з національно-патріотичного виховання.

Упродовж ІІ семестру 2022/2023 навчального року

2.4 Забезпечити неухильне виконання основних завдань з формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства і держави.

Упродовж ІІ семестру 2022/2023 навчального року

2.5 Дотримуватися заходів на виконання «Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах», відповідно до вікових особливостей учнів, орієнтовних тем з виховної діяльності, відповідно до Календаря свят.

Упродовж ІІ семестру 2022/2023 навчального року

3. Малафій С.В.:

3.1. Активізувати діяльність шкільного органу самоврядування.

Упродовж ІІ семестру 2022/2023 навчального року

3.2. Забезпечити висвітлення в засобах масової інформації, на офіційному веб-сайті закладу освіти інформацію з популяризації досвіду роботи з національно-патріотичного виховання.

Упродовж ІІ семестру 2022/2023 навчального року

4.Завідувачу шкільною бібліотекою Бон О.І.:

4.1.Забезпечити створення постійної літературної експозиції з національно-патріотичного виховання.

Упродовж ІІ семестру 2022/2023 навчального року

4.2. Створити для педагогічних працівників підбірку сучасного досвіду, навчально-методичних матеріалів з питань національно-патріотичного виховання дітей і молоді та просвітницької роботи з батьками.

До 12 лютого 2023 року

5. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор НВК Ліна ДИМКОВА

З наказом ознайомлені: _____________О.І.Бон______________М.М.Чигрин

_________В.А.Малафій _____________С.В.Малафій___________В.О.Пєжова

__________О.В.Скуратовська ____________В.М.Ковальчук_______

Кiлькiсть переглядiв: 34